woensdag 14 mei 2014

Tip: meenemen glutenvrije lunch

Ik neem vaak salade mee naar mijn werk of als ik onderweg ben. Hierbij mijn practische tips om de salade mee te nemen en lekker te laten smaken.
1 voor elke tas heb ik een verschillend type tupperware bak. Hoog , breed, rond etc. Ikea heeft een super mooie set met verschillende maten.
2 was je tupperware met koud water , dan geeft het geen vieze smaak en trekt de smaak van het eten niet in je bakjes.
3 was je sla met ijskoud water en een beetje azijn. Is je water niet koud, doe er dan een ijsblokje bij en laat het 10 minuutjes staan. De sla blijft extra knapperig
4 gebruik geen ijsberg sla. Dit is alleen water en bevat weinig voedingsstoffen. Het vult dus minder goed.
5 leg alle ingrediĆ«nten apart in je bakje en hussel pas als je gaat eten. Doe ook nog geen dressing,  olie of azijn door je salade.
6 zet op je werk een flesje olie of azijn neer, dan hoef je dat niet mee te nemen.
7 varieer elke dag met ingredienten en soorten sla, zo hou je get lekker en verrassend. Kijk bij mijn recepten voor lekkere combinaties.
Enjoy je heerlijke glutenvrije lunch. Ik verzeker je dat mensen jaloers in je bakje kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten