dinsdag 13 mei 2014

Rome is gluten vriendelijk

Afgelopen weekend ben ik naar Rome geweest met een groep meiden. Italie het land van de pizzas en pastas...
Van te voren verlekkeren op een culinair reisje was er voor mij dus niet bij. Ook de meiden maakten zich zorgen "maar wat kan jij daar eten dan?"
Op reis maak ik me nooit zo'n zorgen over avond eten , het is meer het ontbijt en de lunch wat in de meeste landen met brood te maken heeft. In indonesie was dat overigens geen probleem, lekker hoor nasi met een eitje en vers fruit.
Maar goed even terug naar Rome. Bepakt en bezakt met rijstewafels en glutenvrije crackers gingen we op pad. Ik neem dan ook altijd een boterhamzakje of tupperware bakje mee, zodat ik tijdens het citytrippen ook wat mee kan nemen vanuit het hotel.
Tot onze grote verbazing was het eerste restaurant waar we neerstreken een pizzaria met de gehele kaart ook glutenvrij. Wat hemels!!! Ik kon kiezen uit alles in plaats 1 ding op de kaart. Heerlijk was t.
Op veel plekken wordt glutenvrij aangeboden en mensen in de horeca snappen wat het is. Rome benoem ik dus hierbij Gluten vriendelijk. Let op dat je wel altijd kritisch blijft en goed op let. Risotto bijvoorbeeld wordt gekookt met bouillon, waar vaak tarwe in is verwerkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten