maandag 26 mei 2014

Snelle glutenvrije kippensoep


Werken, file (anderhalf uur) en nog sporten..... acht uur thuis. Wat ga ik eten? Hmmm.. zaterdag op de markt bij mijn favorieten groenteboer weer inkopen gedaan, dus genoeg groenten in de koelkast. Kipfilet had ik gelukkig vanochtend al uit de vriezer gehaald. Mooi! Alle ingrediĆ«nten in huis om een lekkere snelle gevulde kippensoep te maken. 
Wist je trouwens dat in veel bouillon soorten ook tarwe wordt verwerkt en dus NIET glutenvrij is?? Daarom heb ik altijd een potje glutenvrije bouillon poeder van Vision in huis. Deze kan je onder andere kopen bij de Jumbo. Met het zoeken naar een foto van dit product, kwam ik bij een webshop, die ik nog niet heb geprobeerd. Dit ben ik nu wel van plan. Uiteraard zal ik daar dan een blogje over schrijven.
Vision Groentebouillon 144 gr
http://webshop.thefreefromshop.nl/soep-bouillon-bouillon-c-330_331.html
 Tijdens dat ik dit aan het schrijven ben, ben ik trouwens heerlijk mijn soepje aan het eten, MJAM, goed gelukt weer. Ik heb genoeg, dus ik kan morgen op kantoor weer lekker genieten naast mijn collega's, die op een kleffe boterham aan het kouwen zijn ;-)

Hierbij het recept voor minstens 6 flinke kommen soep

TIPJES:
Ik voeg de ingrediƫnten toe in de volgorde dat het precies allemaal tegelijk klaar is. De ene groente is sneller klaar dan de ander. Hoe harder de groente hoe langer de kooktijd (over het algemeen).
In een eerder recept ook al de tip gegeven... met een mooi divers kleurenpalet op je snijplank krijg je de beste smaak (zie onderstaande foto).


-Breng 2 liter water aan de kook,
-Snij een kipfilet in blokjes en voeg deze samen met 2 eetlepels bouillon, 1 handje verse koriander, 1 eetlepel basilicum, 1 theelepel chilipoeder en 1 eetlepel olijfolie toe aan het gekookte water. Laat even lekker koken tot de kip wit is (ong. 5 minuten).
-Voeg 2 handjes basmati rijst toe.
- snij 4 bospeentjes in kleine blokjes of plakjes en voeg toe
- snij halve courgette in kleine blokjes of plakjes en voeg toe
- snij 1 prei(tje)  in dunne reepjes en voeg toe 
Proef of de rijst en de groenten lekker zacht zijn en of de bouillon op smaak is. Als de bouillon wat slapjes is, dan kan je naar gelang wat extra poeder of kruiden toevoegen. 
- kluts een eitje in een beker en voeg dat, net voor het serveren, al roerend toe aan de soep.

ENJOY!!

  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten